Tvilag

Hat egészséges nassolni való, amit lefekvés előtt is bátran ehetsz

Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret Oldal nyomtatása

Nassolni testsúlytól és testalkattól függetlenül mindenki szeret, ehhez nem is férhet kétség. Alapvető probléma azonban, hogy sokan olyankor is nasiznak, amikor megfelelő ételt kellene fogyasztaniuk, ez a rossz szokás pedig a folyamatos súlygyarapodáshoz, hovatovább különféle betegségek kialakulásához vezethet.

Mert bár tény és való, hogy testünket és testi sajátosságainkat el kell fogadnunk, de azt biztosan ennek ellenére sem szeretné senki, hogy súlya gyarapodásnak induljon. Emiatt érdemes tisztába tenni a nasik fogalomkörét is, hiszen nassolni jó dolog, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mikor és mit eszünk. Napközben ugyanis becsúszhat egy kis bűnözés, de lefekvés előtt az alvásminőség javítása, és a plusz kilók felszedésének csökkentése miatt is érdemesebb lehet megválogatni, hogy mit is veszünk magunkhoz. Este a csokoládé, vagy a cukros és zsíros ételek egyértelműen tiltólistásak, de aggodalomra semmi ok, rengeteg más finomságot találhatunk helyettük. Hogy melyek ezek?

1. Friss gyümölcs

A legtöbben nagyon kevés gyümölcsöt fogyasztunk, márpedig ezt nagyon fontos lenne aktívan bevonni az étrendünkbe. Hogy mit és milyen mennyiségben, az majdnem mindegy, pláne annak fényében, hogy most nasiról van szó. Amennyiben nem akarunk túl sok kalóriát bevinni a szervezetünkbe este, érdemesebb a lédúsabb típusokat választani, hiszen ezek egyrészt hamar eltelítenek, másrészt a szomjúságunkat is csökkentik, ami egyáltalán nem hátrány, hiszen nemcsak gyümölcsöt, vizet sem iszunk túl sokat a mindennapokban. A dinnyefélék, a citrusfélék vagy a szőlő például telitalálat lehet!

2. Szárított gyümölcs

Az esti gyümölcsnassolásnak persze van egy nagy hátránya, mégpedig az, hogy a bennük található folyadék sajnos éjszaka telítődik fel a hólyagunkban, ami az arra érzékenyeket felébresztheti a legigazabb álmukból. Ezt elkerülendő, a friss gyümölcsöt bátran helyettesíthetjük szárított típusokkal, melyek között igencsak fincsi nasikat találhatunk. Legyen az alma, körte, szilva vagy éppen áfonya, garantáltan ízletes csemege lehet például az esti televíziózás mellé.

3. Joghurt

Ha valami klasszikusabb nassolni valót keresünk magunknak, a joghurt is kitűnő megoldás lehet. Persze nem valami zsíros görög joghurt, hanem valami szolidabb gyümölcs- vagy natúr joghurt. Ha elfogyasztunk egy pohárkával, garantáltan megtelíti a gyomrunkat, de ami a legjobb az egészben, hogy a benne található kalcium és fehérje segíti a nyugodtabb alvást.

4. Müzli

A müzli a bajnokok eledele! Nem elég, hogy rendkívül tápláló és rengeteg rost van benne – emiatt akár vacsorának vagy utóvacsorának is ideális -, mindemellett nem terheli meg a gyomrunkat, vagyis emiatt sem kell lemondanunk a nyugodt és pihentető alvásról. Ha igazán jót akarunk, a müzlit magvakkal és szárított gyümölcsökkel is keverhetjük, ezzel olyan ízletes finomságokat készítve, amiről talán nem is álmodtunk korábban.

5. Tea

Hogy miként lehet a tea nasi? Elismerjük, nem egy tipikus nassolni való, azonban ma már igazán különleges keverékek, úgynevezett desszertteák is kaphatók, melyek akár csokis ízesítésűek is lehetnek. Emiatt könnyedén becsaphatjuk vele az agyunkat, hiszen úgy fogyasztunk egészséges finomságot, hogy közben a gyomrunknak sem ártunk vele, hovatovább a meleg folyadék lefekvés előtt bizonyítottan segíti az elalvást is.

6. Popcorn

Bizony-bizony, a pattogatott kukorica is lehet egészséges nasi, hiszen a nevében is benne van, alacsony kalóriás kukoricából készül, ezáltal ha az esti filmnézéshez pattogtatunk magunknak egy keveset, azt bátran elfogyaszthatjuk. Nagy előnye, hogy kiválóan eltelít, csak éppen kólát nem szabad inni hozzá!

Szólj hozzá!