teltvilag

Egészséges étkezés

Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret Oldal nyomtatása

Unalmas téma igaz? Pedig korántsem az, ha tisztában vagy azzal, hogy mit is jelent tulajdonképpen. Arról senki nem akar meggyőzni, hogy fogyj le, de a teltebbeknek is fontos az egészséges étkezés, hiszen te is emberből vagy!

Az egészséges étrendben egyenlő arányban van jelen a vitamin, rostanyag, a fehérje, a szénhidrát. A legtöbb nézet szerint a napi étkezések közül a reggeli a legfontosabb, ekkor kell magadhoz venni a legtöbb energiát – cukrot, szénhidrátot. Az ebéd könnyebb legyen, és annyi, hogy a vacsoráig elég legyen. Vacsorára pedig valami könnyű ételt kell fogyasztani, hogy az éjszaka ne gyomorbajos fetrengésbe vezessen el, hanem pihentető alvásként legyen teljes.

A kevésbé elterjedt nézet szerint viszont azok, akik a reggelit nem ébredés után tudják elfogyasztani – mert ehhez vannak hozzászokva – azok számára a kora reggel való étkezés kínlódás is lehet. Ennek pedig egyenes következménye az, hogy megutálja a reggelit, nehezebben megy az étel emésztése is, ami szintén gyomorpanaszokhoz vezet.

Ha valaki nem képes megreggelizni hat óra harminckor, csak kilenc órakor, akkor reggelizzen akkor. Aki ehhez az étkezési ritmushoz szokott hozzá, az általában később is ebédel, vacsorára sem eszik többet, mint amennyit az egészséges táplálkozás megkíván.

Az egészséges étkezés lényege, hogy az étkezéseknek meg legyen a napi ritmus, és mindig annyit egyél, amennyi elegendő számodra. Ez persze nem jelenti azt, hogy le kell pattannia a gombnak a blúzodról vagy ingedről, hanem azt jelenti, hogy lakj jól, de ne lépd túl az elég mennyiséget!

Szólj hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.