teltvilag

Ducin is élhetsz egészséges életet!

Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret Oldal nyomtatása

Attól, hogy valaki ducibb az átlagos embereknél, nem kell lemondania az egészséges életmódról. Talán csak annyi, hogy az ő számukra kissé fontosabb, hogy elegendő testmozgást végezzenek.

Természetesen nem megerőltető sportra kell gondolni, hanem elegendő valami olyan mozgásformát választani, amely örömet okoz a túlsúlyos személynek. Olyan testmozgást, amely egyáltalán nem nehéz, hiszen ebben az esetben nem a fogyás a cél, hanem az egészség megőrzése.

Annak érdekében, hogy a testalkathoz leginkább illő, könnyed mozgásformát megtalálhassuk, először meg kell állapítani, hogy milyen típusba tartozunk.

A férfiak többnyire alma alkattal rendelkeznek, pocakosodnak, míg a hölgyek a körte típusba tartoznak, vagyis ők általában hasban, combban és csípőben erősebbek.

Mindenképpen olyan mozgásformát kell választani, amely kifejezetten kíméli az ízületeket. Tökéletes például a séta, vagy az úszás, de tökéletesen el tudja lazítani és át tudja mozgatni az embert a jóga és a pilates is. A terheléshez fokozatosan kell hozzászoktatni magunkat.

Ne akarjunk rögtön órákon keresztül sétálgatni, eleinte elegendő 5-10 perc is, majd 20 perc és így tovább. Igyekezzünk a testmozgást, például a jógát vagy a pilatest is a jó levegőn, a szabadban végezni, ezzel még inkább elősegíthetjük az egészségi állapot javítását és fenntartását.

Még tovább javíthatunk az egészségi állapotunkon, ha a só mennyiség bevitelét is a lehető legminimálisabbra csökkentjük.

A duci testalkatúak vérnyomása ugyanis általában magasabb szokott lenni a normális értéknél, a magas mennyiségű só bevitele pedig tovább tetőzheti a bajt.

Ha adunk esélyt a cukorbetegség kialakulásának, ha a vérnyomás értékekre is kiemelt figyelmet fordítunk, ha elegendő mozgást iktatunk be a mindennapjainkba, akkor teljes értékű, boldog, kiegyensúlyozott életet lehet élni, duci testalkattal is.

Szólj hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.