teltvilag

Vásárlás: nők VS. férfiak

A nők és a férfiak nem csak alapvető nemi jellegeik tekintetében, hanem számtalan más formában is különböznek egymástól. Az egyik leggyakrabban hangoztatott dolog például a szexuális szokások mellett alighanem a vásárlás, ami örök konfliktusforrás a két nem között.

Miként vásárol a nő?

Kevesen tudják, de a vásárlási szokások ösztönösek, mi több, egészen az őskorig vezethetők vissza az egyes sajátosságok. Egyes kutatók szerint ugyanis a nők azért végeznek aprólékosabb munkát a vásárlás során, és azért szeretnek jobban belemélyedni ebbe a tevékenységbe, mert az őskorban az egyik elsődleges céljuk a gyűjtögetés volt, amit együtt végeztek el a gyerekekkel, illetve a törzs többi női tagjával.

A hölgyek tehát a vásárlás egyfajta szociális élménykén tudják megélni, amelynek során nem csak „gyűjtögetnek”, hanem tájékozódnak, másokkal érintkeznek, válogatnak, és közben még élvezik is ezt az időtöltést.

Egy nőnek a vásárlás során fontos a kínálat, és az is, hogy az eladók, az alkalmazottak kedvesek legyenek vele, beszéljenek hozzá, megszólítsák őt. Imádnak mindent megfogdosni, felpróbálni és akár még megszagolni is. Aprólékosak, a tökéleteset keresik, órákig csak jönnek és mennek gyakran úgy, hogy teljesen üres a kosaruk.

vásárlási szokások

A nők egyfajta életformaként megélik a vásárlás örömeit, és bár ezzel kapcsolatos kutatások még nem készültek, de vélhetően egy sajátos izgalmi állapotba is kerülnek, ha belépnek egy nagyobb boltba vagy plázába. A hölgyek szeretnek társaságban vásárolni, a legjobb, ha közeli rokonokkal, barátnőkkel tehetik ezt, mert imádnak együtt véleményezni, a fentebb említett társas élményként megélni azt a folyamatot, amíg a ruha a kiválasztástól eljut a pénztárig.

Soha nem kapkodnak, mindig gondosan válogatnak, és közben feljegyzik a fontosabb dolgokat, és ha már megnézték a teljes kínálatot, csak akkor csapnak le a végleges zsákmányra a legjobb árakon, a legjobb üzletben, a legjobb termékre.

Hogy miként vásárol ezzel szemben a férfi?

Ha szintén az őskorra vezetünk vissza mindent, akkor leginkább úgy, mint egy vadász, aki előre tudja, hogy mit szeretne, célirányosan, határozottan érkezik, nem tétováz, ha el kell ejteni a zsákmányt, nem vonja el más a figyelmét, ha egy kék nadrágot szeretett volna vásárolni magának, akkor biztosan kék nadrággal tér haza, legfeljebb a kék árnyalatából hajlandó engedni.

Ha nincs, hátat fordít, és nem vesz helyette cipőt vagy táskát.

ferfi_vasarlas

A férfi soha nem kísérletez, mindig a megbízható helyre megy, ahol ismerik, ismeri a kínálatot, a stílust, az árakat, hogy ne érje meglepetés. Ha a stressz, a várakozás és a keresgélés elkerülhető, akkor inkább magasabb árat adnak a ruhákért, ezt pedig tudják, gyakran ki is használják a férfi termékeket is árusító boltok marketingesei.

A férfi nem szeret sok időt tölteni a boltban, nem szeret beszélgetni ott sem az eladóval, sem másokkal, célirányosan kiválasztja a terméket, esetleg felpróbálja, majd ha minden stimmel, meg is veszi.

Nem örömmel, hanem hivatástudattal tekint a vásárlásra, egy kötelező feladatra.

Szólj hozzá!