teltvilag

Kampányt indítottak a duci nők a nagyobb méretű ruhákért

Már egy kisebb hadjárattá nőtte ki magát az a kampány, amelyet Sarah Chiwaya, egy ismert amerikai plus size blogger indított útjára néhány hónappal ezelőtt.

A duci hölgyek védelmében minden fronton kiálló aktivista azt szeretné elérni, hogy végre a plus size méretű nők is úgy öltözködhessenek, ahogyan szeretnének, és méreteik ne jelentsenek korlátozó tényezőt.

Sarah egyébiránt a cél elérésének érdekében nem tett mást, minthogy bejegyzései mellett elkezdett a világhálóra feltölteni olyan fotókat, amelyeket a #PlusSitePlease hashtaggel jelölt meg, és olyan ruhaneműket ábrázolt, amelyeket szívesen megvásárolt volna magának, de nem tehetett meg, mert nem volt kapható a méretében.

A kezdeményezés annyira népszerű lett az amerikai nők körében, hogy ma már több ezer követője van, és kezdi magát globálisan is kinőni a dolog, ezáltal Sarah abban reménykedik, hogy így már végre felhívják a divattervezők, a márkák és a gyártók figyelmét arra, hogy bizony a plus size méretű, duci hölgyeknek is vannak igényeik, ők is szeretnének szépen, divatosan felöltözni.

Sarah Chiwaya

Jó hír, hogy a kampánnyal már konkrét eredmények is születtek, ezáltal a Hot Topic márka gyártója ennek a hatására kezdett el egyre nagyobb méreteket gyártani és árulni a legkedveltebb és a legaktuálisabb kollekciókból, de a kanadai érdekeltségű Encircled ruhagyártó is jelezte, hogy hamarosan kiterjesztik méretskálájukat.

A blogger hangsúlyozta, hogy ő és társai egyaránt tisztában vannak azzal, hogy a nagyobb méretű ruhák elérhetővé tétele nem csak annyit jelent, hogy néhány centivel nagyobb anyagokat vágnak, hiszen mindez gondos tervezést és előkészületeket igényel, hovatovább nagyobb anyagköltséget is.

Sarah azonban úgy véli, hogy egyrészt a divatcégek és ruha-gyártók jelentős többsége ezt igazán megengedhetné magának, mindeközben pedig őket az sem zavarná, ha bizonyos modellekért többet kellene fizetniük azért, mert közel kétszer annyi anyagot használtak fel hozzá.

Sarah szerint a divatcégek nagy többsége inkább azért zárkózik el a nagyobb méretű termékektől, mert attól félnek, hogy a márkát így a jövőben a molett nőkkel azonosítják majd, ami ezáltal sokkal kevésbé lesz kívánatos a vékonyabb, illetve átlagosabb testalkatú vásárlók szemében.

A kampány elindítója szerint azonban fontos, hogy a duci nők igenis hallassák véleményüket, mert komolyabb vásárlóerőt képviselnek, mint vékonyabb társaik.

Szólj hozzá!