teltvilag

Duciként is lehetsz igazán fitt

Általános tévhit, hogy egy duci vagy egy teltkarcsú ember nem lehet fitt azzal a néhány plusz kilójával. Mindez olyannyira badarság, hogy nekik még többet is kellene mozogniuk, mint vékony társaiknak.

Nyilván némi súlyfelesleggel alaposabban meg kell választani, hogy milyen mozgásformát választunk magunknak, de a fittségről nem kell lemondanunk, ebből kifolyólag egy kis sport, és máris nem fogunk lihegni a legkisebb lépcsők, vagy cipőnk bekötése után.

A legfontosabb szabály, amit duciként be kell tartanunk, hogy mindig vegyük figyelembe alkati adottságainkat. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy szervezetünket mindig fokozatosan terheljük sporttevékenységekkel, ne ugorjunk bele azonnal a közepébe, mert abból csak baj lesz, ezáltal mozgásszerveink alaposan megbánhatják a mutatványt.

Alkalmazzuk a többször kevesebbet elvét, ezáltal vessük bele magunkat a testmozgás örömébe hetente 3-4 alkalommal, és húzzuk el akár 60 percre is a tevékenységet úgy, hogy a lazább tevékenységektől fokozatosan jutunk el a nehezebb, megerőltetőbb gyakorlatokig.

fitt_duci

Fontos, hogy jól válogassuk meg gyakorlatainkat is, ezáltal például biztosan hasznosak lesznek a légzéstechnikai gyakorlatok és az aerob mozgásformák – legalábbis kezdésnek –, majd jöhet a zsírégető aerobik, a kerékpározás, vagy a lépcsőzés. Ezekkel nem csak a légzésünket optimalizálhatjuk, illetve tágíthatjuk tüdőnk kapacitását, hanem közben zsírégető hatást is kifejthetünk szervezetünkre.

A mozgás megkezdése előtt tudnunk kell, hogy duciként nagyobb erők hatnak csontozatunkra és ízületeinkre, így ezeket a sport során érdemes kímélni, vagy direkt olyan gyakorlatokat választani, amelyekkel ezeket erősíthetjük.

Jótékony hatású lehet például minden izomerősítő gyakorlat, lassabb intenzitású torna, gyógy-gimnasztika, de természetesen az úszás és a vízi torna is.

Kiválóan alkalmazhatják a ducik a főként asztmásoknak szánt edzésmódszereket – mint amilyen a váltakozó járás-futás lehetősége. Ezekkel a gyakorlatokkal nem csak leadhatunk néhány plusz kilót – már amennyiben szükségünk van rá –, hanem nagyon gyorsan és érezhetően növelhetjük fittségünket is, így mi magunk érezzük majd, hogy jobban bírjuk a sétákat, kevésbé izzadunk majd, és ha elmegyünk túrázni, akkor végre élvezhetjük a testmozgás örömeit.

Szólj hozzá!